loading...
سلامتی و سرگرمی
سلامتیو سرگرمی بازدید : 50 جمعه 12 مهر 1398 نظرات (0)

 

درجه حرارت بالا یکی از علائم ذات الریه است

آیا تا به حال پنومونی داشته اید؟ اگر دارید ، می دانید که چقدر جدی است. بعلاوه ، شما احتمالاً با شناخت علائم ناراحت کننده ذات الریه پنومونی چقدر مهم هستید. ما باید بیشتر از قبل مراقب کودکان و افراد مسن باشیم که در صورت بروز یک مورد از بیماری ممکن است عواقب جدی را متحمل شوند. ذات الریه در کودکان و افراد مسن شایع تر است ، به همین دلیل باید به این گروه های در معرض خطر توجه ویژه ای داشته باشیم.

همانطور که قبلاً گفتیم ، پزشک شما همیشه باید کسی باشد که مشخص کند کدام روش درمانی را باید دنبال کنید. با این حال ما می توانیم چند نکته ساده و طبیعی را به شما نشان دهیم که قطعاً به شما کمک می کند. سلامتی شما سزاوار آن است.

چه عواملی باعث ایجاد پنومونی می شود؟

ذات الریه یک بیماری بسیار شایع است . احتمالاً شما بیش از معدود افرادی را می شناسید که مجبور شده اند در مقطعی از زندگی خود با آن مقابله کنند. این امر به ویژه در میان سالمندان شایع است.

علائم ذات الریه پنومونی به دلیل سیستم ایمنی ضعیف و آسیب پذیر برای این گروه جمعیتی خطرناک تر است ، بنابراین لطفاً این نکته را در نظر داشته باشید.

ذات الریه عفونت در ریه ها است که به دلیل تعدادی از میکروارگانیسم ها که به آلوئول ها حمله می کنند رخ می دهد و باعث تورم آنها می شود. این ارگانیسم ها می توانند ویروس ، باکتری یا قارچ باشند.

شایع ترین باکتری های ایجاد کننده ذات الریه پنوموکوک است. در اینجا مثال ساده ای وجود دارد که می تواند به شما کمک کند کمی این وضع را کمی واضح تر درک کنید:

  • دستگاه تنفسی شما دارای مکانیسم های دفاعی طبیعی است که هر روز باکتری ها را وارد ریه های شما نمی کند. اولین کاری که برای "دفع" این باکتری ها انجام می دهید سرفه است . علاوه بر این ، ما تعدادی سلول داریم که باعث ایمنی بدن می شوند و از ما در مقابل دشمنان در خارج از بدن محافظت می کنند.
  • اما چه اتفاقی می افتد که با یک بیماری ذات الریه پایین بیایید؟ خوب ، معمولاً سیستم ایمنی بدن شما تا حدودی ضعیف است . باکتری ها از این موقعیت برای رسیدن به آلوئولها و مریض شدن از این موقعیت استفاده می کنند.
  • یکی دیگر از عوامل خطر احتمالی پنومونی ، سیگار کشیدن است. همچنین ممکن است راحت تر به وجود آید که دچار دیابت یا کلیه یا کبد هستید. در این موارد ، سیستم ایمنی بدن شما ممکن است ضعیف تر شود و این امر باعث آسیب پذیری شما در برابر انواع باکتری ها می شود.

شایع ترین علائم ذات الریه چیست؟

اول از همه ، باید بگوییم که علائم ذات الریه پنومونی کاملاً متغیر است. دو نوع اصلی پنومونی وجود دارد:

  • ذات الریه پنومونی معمولی : این نوع ذات الریه ممکن است بلافاصله یا طی دو تا سه روز علائم را نشان دهد. چه احساسی دارید؟ بسیار خسته ، با درد قفسه سینه ، به نظر می رسد که نوعی فشار خارجی شما را از تنفس عادی باز می دارد. شما سرفه شدید دارید که ممکن است مستلزم بیرون کشیدن خلط باشد. مطمئناً تب و لرز کمی خواهید داشت.

همچنین ببینید:  13 دلیل پزشکی برای خستگی همیشگی

  • ذات الریه پنومونی : این نوع پنومونی موارد پیچیده تری را شامل می شود ، که باعث می شود آن را به طور مکرر با سایر بیماری ها اشتباه گرفته شود. این شامل سردرد ، درد مفاصل ، تب ، درد عضلانی ، سرفه خشک (بدون خلط بر خلاف مورد قبلی) است. بیمار همچنین احساس خستگی خواهد کرد ، اما به همان اندازه درد سینه را در مقایسه با پنومونی معمولی احساس نخواهد کرد.

همانطور که مشاهده می کنید ، علائم ذات الریه پنومونی کاملاً مشخص است. این علائم ممکن است در صورت همراه با افزایش ضربان قلب ، احساس غرق شدن یا از بین رفتن هوشیاری ، بسیار جدی باشد.

تب بالا همچنین می تواند خطرناک باشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه با آن مقابله کنید یا سوالی دارید ، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید. و باز هم به یاد داشته باشید: توجه ویژه ای به کودکان و بزرگترها کنید.

چه نوع درمان طبیعی را می توان در خانه انجام داد؟

علائم ذات الریه را می توان با ریشه زنجبیل کاهش داد

همانطور که قبلاً در این مقاله اشاره کردیم ، همیشه باید پزشک خود را تصمیم بگیرید که چه درمانی را دنبال کند . بعضی اوقات ، یک داروی ساده برای درمان بیماری پنومونی کافی است.

در موارد جدی تر ، بیمار باید در بیمارستان بستری شود. اما نگران نباشید ، تا زمانی که فرد بیمار سیستم ایمنی بدن به خطر نیفتد ، خوب به نظر می رسد.

در ضمن ، در خانه ، می توانید این نکات را دنبال کنید:

1. حمام های اکسیژن

اینها چه کار خوبی دارند؟ آنها اساساً در پاک کردن ریه های شما و کاهش تورم هستند - علائم ذات الریه را هدف قرار می دهند. بخار آب گرم حاصل از حمام باعث شل شدن خلط خلط در آلوئولهای شما و باز کردن مجاری دستگاه تنفسی شما خواهد شد که این امر تا حد زیادی ناراحتی را که احساس می کنید کاهش می دهد.

برای استحمام اکسیژن کافیست وان خود را با آب داغ پر کنید. یک فنجان (200 گرم) نمک سنگ به همراه دو لیوان پراکسید هیدروژن (حدود 400 میلی لیتر) اضافه کنید. در حمام قرار بگیرید و استراحت کنید ، به طور عادی تنفس کنید تا بخار موجود در هوا را استنشاق کند. حدود 20 دقیقه در حمام بمانید و یکبار در روز فرایند را تکرار کنید.

2. چای زنجبیل

ما مطمئن هستیم که شما مقداری ریشه زنجبیل در خانه دارید و از خواص دارویی آن آگاه هستید. ریشه گیاه ممکن است به کاهش تورم کمک کند و برای تعدادی از بیماری ها اثرات مثبتی دارد. همچنین به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و آرامش بخش بدون عوارض جانبی عمل می کند. بنابراین حتماً روزانه حداقل دو فنجان چای زنجبیل بنوشید.

همچنین مشاهده کنید: نحوه شناسایی خال های خطرناک

3. پیاز و سیر درمانی

این روش درمانی ممکن است طعم خوبی نداشته باشد و ممکن است شما را با بوی بد دهان بگذارد ، اما می توانیم با اطمینان بگوییم که ترکیب پیاز با سیر یک درمان طبیعی فوق العاده مؤثر است .

این می تواند به کنترل تورم کمک کند.   این یک آنتی بیوتیک طبیعی است که هر کسی می تواند دست خود را بگیرد. چگونه این روش درمانی را آماده می کنید؟ این واقعا آسان است فقط کافی است دو حبه سیر و 50 گرم پیاز را خرد کنید.

خیلی خوب ریز خرد کنید و یک فنجان آب معدنی اضافه کنید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. همه را با هم مخلوط کرده و صبح آن را بنوشید. شما از این اثرات این درمان شگفت زده خواهید شد.

4- آب هویج

قبل از شام ، این روش درمانی ساده آب هویج را امتحان کنید. چرا آب هویج؟ زیرا این سبزی قادر است ریه های شما را تقویت کند. همچنین آنتی اکسیدان هایی را که بدن شما به آن نیاز دارد ، به شما ارائه می دهد.

به علاوه ، سرشار از ویتامین A ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر و ویتامین های گروه B است. با دو هویج و یک لیوان آب اسموتی درست کنید. این فوق العاده آسان است!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 828
  • بازدید کلی : 4,879